tisdag 21 april 2015

En liten liknelse angående försvarsbeslutet

- Oj vad jag är hungrig! Kom - vi kör in här på McDonald's ungar!
"Vad får det lov att vara?"
 - Två happy meal, en big mac och co - plusmeny, med lättöl
utan is och.... eh... en wrap. Med Fanta light.
"Vill du ha morötter eller äpplen till happy meal? Dricka?"
 - Morötter tack. Och äppeljuice.
"Bra - det blir 190 kronor, tack."
- Fast jag tänker bara betala 100!
"Men då går det ju inte - maten kostar det? Vad ska jag stryka ur beställningen...?"
- Inget - men jag bjuder faktiskt 50 kronor mer än hen därborta, som beställde före mig... Jag vill att du kallar det här för 'satsning'...
"Men - jag kan ju inte fixa allt det där för ungefär hälften av pengarna?!"
 - Men vi har en väldigt 'bred överenskommelse' - i princip alla är överens om att det här är bästa lösningen...


Frågan är vad försvarsmakten ska ta av brickan... Lättölen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar